Gesamtzahl der Seitenaufrufe

Mittwoch, 18. Januar 2012

Hz. Ömer Bin Hattab Elini bir Devenin Anüs yerine'mi soktu? Rafizilerin pis Iddialarına Red!

Rafiziler (Allah onları Lanet etsin) Ömer Bin Hattab'a karşı dalga geçmek için bu Hadisi öne getiriyorlar:

Salih bin Abdullahın Rivayetine göre, bir Gün Ömer Bin Hattab, Elini Devenin Anüs yerine sokarken şu Sözleri söylemiş: ,,Korkarım'ki bana -Senin'le ne oldu- diye soracaklar."

Bu Rivayet Ibn Sa'ad'ın Tabakat el Kübra s.268 bulunmak üzere'dir.

Ehli Sünnet ve'l Cematın Cevabi:

Şimdik biz bu Rafizilerin gösterdiği Tavsire bakarsak, o Zaman onların yine bilgizis olduğunu ve her hangi bir Rafizi-Siteden bunu Kopya edip ortaya Fitne çıkarmak için götürdüğünü bize bir kere daha ıspat ediyorlar. Dolaysiyle Arapçada çok eksikleri olduğu'da ortaya çıkıyor. Ne kadar bir acinacak Hal'ki دَبَرَة "Dâbârah" Kelimesini دُبُر "Dubur" Kelimesiyle karışdırdılar. "Dâbârah" Kelimesinin Manası: Yara'dır. "Dubur" Kelimesinin Manası: Anüs'dür.

Bu Hadisin Arapça Metn'ide şöyle okunmakta'dır: Umar ibn el-Hattab Kane Yudhilu yedihi fi Dâbârati el-Be'ir...

Bunun gerçek Manası'da şöyle'dir: Ömer Bin Hattab Elini Devenin Yarasına koydu ve dedi'ki: ,,Ben korkuyorum'ki, Allah bundan bana -Senin'le ne oldu- diye soracak."

 دَبَرَة Kelimenin Manası ne'dir?

Lisan el-Arab'ta okuduğumuza göre, bu Hadiste geçen "Dâbâra" Kelimenin Masdarı, bir Hayvanın Hastalandığına veya bir Yara varlığına veya Ülser oluşuna Işaret ediyor.

قاموس الغني Eserinde دَبَرَةٌ - ج: دَبَرٌ Kelimeleri okuyoruz. Bu Kelimeler Önsüz olarak şöyle bir Şekilde'dir: [د ب ر] Dolaysiyle bunun Manası şudur:

 "أُصِيبَتِ الدَّابَّةُ بِالدَّبَرَةِ": بِقَرْحَةٍ Bunun'da Manası, bir Hasta olan Hayvana, ve Yaralnmış olan bir Hayvana Işaret ediyor. Bu Tevsire bakarsak, o Zaman anliyoruz'ki, Ömer bin Hattab Elini Devenin Yarasinin üstüne veya içıne "Tedavi etmek" için koydu.

Rafiziler Kalplerinde olan Nerfedi bi unutsalar, o Zaman Ömer Bin Hattab'ta ne Kadar Allah Korkusu olduğunu anlardılar. Hz. Ömer bu Davranışın, Deveyi tedavi etmesinin nedeniyle şu Sözler'ile bilirt'ti:

إني خائف أن أسأل عما بك.

,,Ben korkuyorum'ki, Allah bundan bana -Senin'le ne oldu- diye soracak."

Hz. Ömer radiallahu 'anh diyor'ki, Allah ona Devenin Durumundan seyip sorar'ki "Deve'ile ne yaptin"? Bundan anliyoruz'ki, Hz. Ömer Devenin Teveccüh'üne endişeli iydi. Çünkü kendisi Islamin Sahih Kaynaklarinda Hayvan Zülmü Haram olduğunu cok iyi biliyordu. Hayvanlarla Yumuşak, Hafif ve Uysall Hareket etmemize bir çok Sahih Rivayerler Allah Rasulünden var'dır ve bu her Müslüman için bir Farz'dır. Islam'da Hayvan Zulmü kesinlikle Yasak'tır, ve böyle yanlış Davrananin ebediyyen Cehenneme girmeye büyük bir Ihtimali var'dır, eğer'ki o Anda veya Tövbesis ölerse.

Allah hepimizi Rafizilerin Fitnelerinden korusun, Amin.

Bala&Dmhwir

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen